![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#31
|
|
Баронет Group: Members Posts: 603 Joined: 27 Oct 2003 From: Рига , Латвия Member No.: 110 ![]() Класс: Arcane Archer Направленность: Хаотичный нейтральный Раса: Темный эльф ![]() |
Че-то этот прикол с аквалангом как-то не в тему НвН ...
-------------------- u3BuHuTe 3a HePoBHblu no4ePk
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Младший барон Group: Members Posts: 1.036 Joined: 14 Feb 2004 From: Україна... Київ... Member No.: 291 ![]() Класс: Ranger Направленность: Истино нейтральный Раса: Человек ![]() |
Цитата(Glok @ 19:44, 24 April 2004) еще забыли упомянуть, что наконец-то исправят баг, позволяющий видет инвиз с ренджед оружием не прошло и года ![]() Позвольте - а можно поточнее ? Что значит видить инвиз с рейнджет оружием ? -------------------- Была сеча велика...
Брань без перестани... |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Младший баронет Group: Members Posts: 312 Joined: 2 Apr 2004 From: Киев Member No.: 449 ![]() Класс: Wizard Направленность: Законопослушный добрый Раса: Человек ![]() |
Цитата(SushkA- @ 11:22, 27 April 2004) Цитата(Glok @ 19:44, 24 April 2004) еще забыли упомянуть, что наконец-то исправят баг, позволяющий видет инвиз с ренджед оружием не прошло и года ![]() Позвольте - а можно поточнее ? Что значит видить инвиз с рейнджет оружием ? Тю... Сэр Сушка ... уж Вы то должны бы знать ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Младший барон Group: Members Posts: 1.036 Joined: 14 Feb 2004 From: Україна... Київ... Member No.: 291 ![]() Класс: Ranger Направленность: Истино нейтральный Раса: Человек ![]() |
Цитата(Kashemir @ 11:27, 27 April 2004) Цитата(SushkA- @ 11:22, 27 April 2004) Цитата(Glok @ 19:44, 24 April 2004) еще забыли упомянуть, что наконец-то исправят баг, позволяющий видет инвиз с ренджед оружием не прошло и года ![]() Позвольте - а можно поточнее ? Что значит видить инвиз с рейнджет оружием ? Тю... Сэр Сушка ... уж Вы то должны бы знать ![]() ![]() Незнал я такого... Я так понял, имееться в виду лук - но я что-то незамечал ничего необычного... или замечал.... кхм... ![]() -------------------- Была сеча велика...
Брань без перестани... |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Младший баронет Group: Members Posts: 312 Joined: 2 Apr 2004 From: Киев Member No.: 449 ![]() Класс: Wizard Направленность: Законопослушный добрый Раса: Человек ![]() |
именно ... кхм
![]() |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Младший барон Group: Members Posts: 1.036 Joined: 14 Feb 2004 From: Україна... Київ... Member No.: 291 ![]() Класс: Ranger Направленность: Истино нейтральный Раса: Человек ![]() |
Цитата(Kashemir @ 11:33, 27 April 2004) именно ... кхм ![]() ага.. тада я понял.... нееее ненадо ничего фиксить - это не баг ![]() ![]() -------------------- Была сеча велика...
Брань без перестани... |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Голодная бездна Group: Hall of Fame Posts: 4.430 Joined: 3 Oct 2003 From: Мечта Member No.: 4 ![]() Класс: Harper Scout Направленность: Истино нейтральный Раса: Человек ![]() |
На данный момент уже точно известно что фикс шифтера включен в планы патчей. Также есть большая доля вероятности что он будет включен в 1.63
осталось ждать. -------------------- Мнение автора этого сообщения, может не совпадать с вашим, Многоуважаемый читатель, но это не значит, что кто то из нас не прав... Истина где-то там...
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Голодная бездна Group: Hall of Fame Posts: 4.430 Joined: 3 Oct 2003 From: Мечта Member No.: 4 ![]() Класс: Harper Scout Направленность: Истино нейтральный Раса: Человек ![]() |
CPU Useage:
I'd rather blame the general structure of mass target spells for a CPU spike. They loop over each object in a certain area, sometimes multiple times, and queue up a good number of actions (apply effects, saves, resistance checks, etc) for all off them. Note that this is nothing wrong - everything the game does will cause the CPU to be busy, and if it does it to 50 creatures instead of 1, you will start to feel a short hickup in the client (as it spawns in a lot of different visual effects, plays hit animations, etc) and the server (who has to run GetNearest and line of sight checks, which are pretty expensive, create effects, perform saving throws, and any other unholy thing a designer wanted the spell to do). If you want an example of a really bad spell, try hellball or Undeath To Death, they are the best examples of how to increase the temperature on your CPU Patch 1.63: Just to give you some update - the Live Team is busy killing bugs and Craig is working his way deep into the bug database, squashing some of the really ancient evil's hidden there. Whenever I reference patch 1.63 here, please understand that this always including the disclaimer "unless we encounter problems forcing us to pull this change". Otherwise, enjoy: 1) GetDamageDealtByType() should be fixed with 1.63. We also expose "physical damage" taken in this function now. 2) EffectDispelMagicAll() and EffectDispelMagicBest() got repaired and now take caster levels into account. Wait for it in 1.63 3) GetCreatureHasTalent() has been fixed, it was linked to the wrong scripting command in the engine, producing a stack underflow when it was called. Please not that stack underflows are caused by either a game problem (like in this case) or people messing around with nwscript.nss. 4) SetSpawnInCondition( NW_FLAG_AMBIENT_ANIMATIONS ) - this is tied to the use of the creature hearbeat script to play the ambient animations which can lead to a creature's getting swamped with actions if it's stuck in other actions (i.e. complex pathfinding around too many placeables, etc). Please not that creatures spawned from encounter triggers always play ambient animations, which can accumulate to a lot of heartbeats if on servers with a lot of players on them - for these servers I would minimize the use of encounter triggers and creatures with this flag set. 5) SendForHelp(). I submitted a "proposed fix" to the Live Team a while , but I am not sure if they are going to put it in, it could trigger some ugly testing for the 3 official campaigns. If it's not in the next patch, I'd suggest using Jasperre's fix, it's fine. 6) ActionCastSpellAtObject / AtLocation() - I don't think we will change the behavior of subradial spells. 7) "There may definitely be a bug involving NPCs who have ranged weapons equipped - they seem able to see straight through EffectEthereal() on occasion, and the "bows giving players true seeing" bug has been around for quite a while." - Fixed in 1.63 - Equipping a ranged weapon would sometimes result in a player being able to perceive objects he was not supposed to see 8) Elemental Shield (and probably Mestil's Sheath too, tho I haven't tested that one) has incorrect behaviour: it retaliates on *damage*, not on *hit*, which makes it pretty much useless apart from the 50% F/C. - I think that behavior is intentional and unlikely to change. 9) The modification of the behavior variables in nw_i0_generic is by design - it is there to randomize behavior, we will likely never change that. The idea of those variables is not to set the behavior but instead push the creature into a certain direction regardin it's behavior. Also please not that those variables do not represent percentage values. 10) Gust of Wind - we decided to leave the spellscript alone, the spell would be completely useless if we changed it, plus, the community can easily change it for their own servers. For the official campaign, we think the current version is fine 11) nw_s0_endurce - pretty positive that this spellscript isn't fire from a player castable spell, I've been successfully making endurance potions in the OC. As soon as I find some time, I'm to look in some of the other scripting related things here (i.e. the shout on the default spellcastat event) As for stickying this thread, there's a sticky thread about open Bugs, if Lilac or Astorax feel like it, they can cut and paste the stuff from this thread there, but we won't have an open-to-post sticky thread about this topic anymore, it will just get out of hand again with rumours and suspected bugs. Still, I find this thread here quite useful, as discussion is cut down to posting or verifying identified issues without emotion. Btw, for me, as a NWN fan, patch 1.63 surely looks like a tremendous step forward, not only from the bug fixing side, but also from the additions/changes put in to accomodate the custom content community. AI: That's a low level AI change we were forced to make to make the game playable. Monster listening caused the AI to be appear intelligent, but also very very annoying. Creatures would leave their designated areas to investigate sounds, sometimes walking through the half dungeon to get to the player, setting off traps and bashing doors in the process. In the end there was no noticeable benefit on having them react on listen, as the player would seldom recognize why that horde of monsters came down on him, he would just be dead. (Compare it to Battlefield Vietnam's where bots suddenly whirl around and shoot you through trees and high grass, even if you didn't move or shoot at all.) Since it's a scripting function, there is no problem, people can just make their own version that does the right thing. -------------------- Мнение автора этого сообщения, может не совпадать с вашим, Многоуважаемый читатель, но это не значит, что кто то из нас не прав... Истина где-то там...
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Голодная бездна Group: Hall of Fame Posts: 4.430 Joined: 3 Oct 2003 From: Мечта Member No.: 4 ![]() Класс: Harper Scout Направленность: Истино нейтральный Раса: Человек ![]() |
Стали известны некоторые исправления, которые будут в грядущем патче 1.63. По словам разработчиков, это будет один из самых больших патчей для NWN. Вот лишь небольшая часть готовящихся исправлений:
Шифтер - Исправлены проблемы с серверным автосохранением - Исправлены проблемы с прямым переключением между формами - Добавлена пропущенная скрытность гаргулье - Скрытность Эпического Дракона сейчас дает +6DR Ученик Красного Дракона - Сейчас даются правильные d12 хиты на эпических уровнях Тусклый Мастер - Фит Deathless Vigor сейчас работает как положено Фиты - Разрушительный критический удар сейчас работает и с луками - Исправлена Защитная позиция, которая становилась постоянной при некоторых условиях - Исправлена Смертельная атака, имевшая иногда ошибки с обратной связью Заклинания - Переписан код Dispel Magic, теперь для его использования требуется иметь уровень заклинателя - Огромное количество исправлений в скриптах заклинаний и способностей существ Игровая механика - Вы не сможете продавать неснимаемые вещи - Некоторые исправления AI, включая скрипты - Переписан код контактной атаки - Исправлены исчезновения страниц инвенторя, становящиеся серыми вещи и т.п. - Исправлены свойства вещей "Immunity: Damage Type Positive Energy" и "Immunity: Damage Type Negative Energy" Общий материал - Оптимизированы игровые ресурсы/ управление памятью - Исправлена некоторая утечка памяти - Исправлена безопасность и стабильность - Изменена/ исправлена система лута трупов (т.е. оружие теперь остается видимым пока не ограблено) - Сообщение "Получено 0 ХР" больше не показывается DM Client - Исправлен DM Client (исчезновение портретов, неработающая быстрая панель) - ДМ сейчас могут перемещать неснимаемые (проклятые) вещи между инвенторями - ДМ сейчас могут выбрасывать неснимаемые (проклятые) вещи Скриптовые команды - Добавлен GetPhenoType() - Добавлен SetPhenoType() - Оптимизированы некоторые скриптовые команды - Добавлен SetSkyBox() - Добавлен SetFogColor() Различные дополнения - Добавлена новая колонка к VisualEffects.2da "OrientWithObject" - Увеличен лимит количества тайлсетов с 24 до 50 - Добавлена поддержка для 8 новых типов анимации -------------------- Мнение автора этого сообщения, может не совпадать с вашим, Многоуважаемый читатель, но это не значит, что кто то из нас не прав... Истина где-то там...
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Голодная бездна Group: Hall of Fame Posts: 4.430 Joined: 3 Oct 2003 From: Мечта Member No.: 4 ![]() Класс: Harper Scout Направленность: Истино нейтральный Раса: Человек ![]() |
вот сам оригинальный текст
Quote: Hey Vulcano, Here's a list of *some* things the Live Team fixed during the last few month. Most of the stuff were already posted about on the board, but you might find one or another thing that has not been mentioned. The list is quite incomplete, and please do not take it as a "promise" (dreaded word), as long as the patch is not released, there is always a chance that we might remove things if we find them to cause trouble. Shifter: - Problems with server autosaves fixed - Problems with direct switching between forms fixed - Missing gargoyle hide added - Epic Dragon hides now granting +6 DR Red Dragon disciple: - Now get correct d12 hit die in epic levels Pale master: - Deathless Vigor feat now behaving as it should. Feats: - Dev Crit now working with bows - Fixed to defensive stance becoming permanent under certain conditions - Death attack sometimes missing feedback strings fixed Spells: - Dispel magic code rewritten, among other things it will now take the casters level into account (as it should have) - Tons and tons of fixes to spellscripts and creature ability scripts. Scripting commands: - Added GetPhenoType() - Added SetPhenoType() - Optimizations to several scripting commands - SetSkyBox() added - SetFogColor() added - ResistSpell() now working with domain spells/subradial - ActionCastSpellAt* now working with subradial spells - DecrementRemainingSpellUses() problem with domain spells fixed - OnStoreClosed() now working correctly - Potential crashes in GetFactionBestAC(), GetFactionWorstAC(), GetArmorClassVersus() fixed - GetCreatureHasTalent() stack underflow fixed - Added DAMAGE_TYPE_BASE_WEAPON to GetDamageDealtByType() - Fixes to GetIsImmune(). Custom Content Goodies: - Added new column to VisualEffects.2da "OrientWithObject", - Increased the limit on the max number of tilesets from 24 to 50. - Added support for 8 new custom animation types: ANIMATION_LOOPING_CUSTOM3 ANIMATION_LOOPING_CUSTOM4 ANIMATION_LOOPING_CUSTOM5 ANIMATION_LOOPING_CUSTOM6 ANIMATION_LOOPING_CUSTOM7 ANIMATION_LOOPING_CUSTOM8 ANIMATION_LOOPING_CUSTOM9 ANIMATION_LOOPING_CUSTOM10 - Several new pathfinding node types added for custom tileset creators Game Mechanics: - You can no longer sell undroppable items. - Several fixes to the AI include scripts. - Touch attack code rewritten. - Several fixes to inventory pages disappearing, items staying gray, etc - Item properties "Immunity: Damage Type Positive Energy", "Immunity: Damage Type Negative Energy" fixed General stuff: - Optimization to the games resource/memory management - Several memory leaks fixed - Security and stability related fixes - Changes/fixes to the lootable corpse system (i.e. weapons now stay visible until looted) - Changes to the games behavior to clear all actions when someone joins the party. Potentially problematic actions will still be cleared (to prevent hostility problems), but especially nonhostile actions like rest are not affected anymore - Game no longer displays "Experience Points Gained: 0" messages. DM Client: - Fixes to the DM client (ie. portraits vanishing, quickbar becoming unuseable) - DMs can now move undroppable (cursed) items between inventories. - DMs can now drop undroppable (cursed) items. - Added useful tooltips for all the DM Creator Quickbar buttons. - Added ability for DMs to create items directly inside placeable Server Admin goodies - Bandwith profiling option - Module description problem fixed containers (e.g. chests) using the creator. Finally, Craig just added this the other day, this will make a lot of people happy I guess : - Added ini setting to nwnplayer.ini [Server Options] "Saving Throw Automatic Failure On 1=1" As already mentioned, this is only a partial and preliminary list (in fact, a very partial list) of the things that we plan to have in 1.63. If you don't see your favourite bug on that list, it doesn't mean we have forgotten about it - it might have been fixed already or could be fixed at some point in the future. You will probably find one or another thing I forgot in the list above when browsing through the Vaults news archive. We know it's been quite some time since the last patch and we know many of you really wait for this one, but I think as you can see from the list above, the changes are quite extensive and the wait should be very well worth it. The usual: Q: When is the patch done? A: When it's done. Sorry, right now we have no estimated release date. Q: Will there be new creatures or other content? A: Maybe, I don't know what the Live Team has planned. Hope that helps _________________ georg zoeller -------------------- Мнение автора этого сообщения, может не совпадать с вашим, Многоуважаемый читатель, но это не значит, что кто то из нас не прав... Истина где-то там...
|
|
|
![]()
Post
#41
|
|
Голодная бездна Group: Hall of Fame Posts: 4.430 Joined: 3 Oct 2003 From: Мечта Member No.: 4 ![]() Класс: Harper Scout Направленность: Истино нейтральный Раса: Человек ![]() |
будет исправлен баг рэйнджнд оружия позволяющий видеть существ скрытых в инвизе.
исправлены часть проблем с утечками памяти привоядщими к падежу сервера. -------------------- Мнение автора этого сообщения, может не совпадать с вашим, Многоуважаемый читатель, но это не значит, что кто то из нас не прав... Истина где-то там...
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Рыцарь Group: Members Posts: 291 Joined: 5 Dec 2003 Member No.: 185 ![]() Класс: Paladin Направленность: Законопослушный добрый Раса: Человек ![]() |
Кажись еще писали, что единицу можно будет отключать.
-------------------- MEIN HERZ BRENNT
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Dungeon Monster Group: Administrators Posts: 5.318 Joined: 3 Oct 2003 From: Питер Member No.: 5 ![]() Класс: Shadowdancer Направленность: Хаотичный нейтральный Раса: Человек ![]() |
Мир вам!
И самый главный вопрос - когда? -------------------- ![]() ![]() ![]() ![]() Избранный. Особенный. Черный дятел. Самомнительный. Альфа и Омега Сиалы. Редиска несправедливый. Самый страшный баг Сиалы. Не совсем нормальный субъект. Ангелочек, которого все кидают. Fucker admiring from it's own fucklessness. Всем Дунканам Маклаудам Дункан Маклауд. Жесткий, борзый, вызывающе-наглый администратор. Если хотите придумать отличные идеи, знайте: лучшие из них вы можете позаимствовать – Томас Едисон Сейчас в обществе столько самодовольных людей, притворяющихся хорошими, что притворяться плохим - это проявление милого и скромного нрава... Тысячами незримых нитей связывает тебя Закон. Разрубишь одну - преступник. Одиннадцать - изгой. Все - Бог! |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
Голодная бездна Group: Hall of Fame Posts: 4.430 Joined: 3 Oct 2003 From: Мечта Member No.: 4 ![]() Класс: Harper Scout Направленность: Истино нейтральный Раса: Человек ![]() |
скоро
![]() -------------------- Мнение автора этого сообщения, может не совпадать с вашим, Многоуважаемый читатель, но это не значит, что кто то из нас не прав... Истина где-то там...
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
Оруженосец Group: Members Posts: 115 Joined: 31 May 2004 From: Казахстан Member No.: 605 ![]() Класс: Monk Направленность: Законопослушный добрый Раса: Человек ![]() |
![]() ![]() а то мы ждем не дождемся этих новшеств........... ![]() -------------------- СМЕРТЬ это ВЕЧНОСТЬ, ЖИЗНЬ это ПУТЬ к ней.........
а ВОЙНА - это быстрый СПОСОБ пройти ПУТЬ..........;) ----------------------Tert "Кулак Добра"-------------------- |
|
|
![]() ![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 5 September 2025 - 20:35 |