IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Шифтер
 Miramis
post 15:58, 28 November 2005
Post #16


Баронет

Group: Members
Posts: 585
Joined: 6 Jun 2005
Member No.: 1.655


Класс: Monk
Направленность: Законопослушный злой
Раса: Человек



Внесу свою лепту в обсуждение smile.gif

Качать другие статы для шифтера, как кто-то пердлагал выше, никак не выйдет. Если вы внимательно прогоните шифтера в ТХ, то без труда заметите, что некоторые важные типы форм (нежить например), требуют определенный уровень мудрости (для нежити 25).


--------------------
Меня зовут Бок. Фрекен Бок.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ацкая кошка
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
— Вы не знаете тётю Миру?
— Да вы охренели!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Идиотам сюда:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 Габи
post 16:51, 28 November 2005
Post #17


Простолюдин

Group: Members
Posts: 34
Joined: 25 Aug 2005
Member No.: 1.862


Класс: Cleric
Направленность: Хаотичный нейтральный
Раса: Человек



Цитата
equipment properties merge?

Weapon            All properties (extra damage, Keen, stat/ability bonuses,
                  bonus Feats, etc.), but not the magical bonus To Hit and not
                  the base damage (i.e., 1d8 for a longsword).  Note also only a
                  handful of Shapes merge your weapon, and the merged properties
                  don't always show in the Character screen.  Note that the
                  magical bonus for damage does merge, however, so a +3 weapon
                  merged into a minotaur's battleaxe will become a +1 battleaxe
                  with +3 extra damage.
Offhand Weapon    No.
Armor            Everything except Base Armor Class.  Bonuses to AC, skill
                  modifications, and bonus Feats are melded.
Shields          Everything except Base Armor Class.  Bonuses to AC, skill
                  modifications, and bonus Feats are melded.  Shields are
                  considered armor for purposes of which Shapes will merge them.
Note that a bug in the merge script prior to v1.64 does not
allow
                  merging of Tower Shields.
Gloves            No.  Sorry, Monks.
Gauntlets/Bracers No.
Helmets          Yes.  Helmets are considered armor for purposes of which
                  Shapes will merge them.
Cloaks            Yes.
Belts            Yes.
Rings            Yes.
Amulets          Yes.
Boots            Yes.

Note that any AC enhancements, regardless of type, are converted into Deflection
enhancements when merging, and Deflection enhancements don't stack.  So your +3
chainmail, +2 shield, +4 ring, and +2 cloak will only give you the highest AC
bonus, +4, instead of the +11 you get while unShifted.



Shape    ------------------- Weapon   Items    Armor
----------------------------- -------- -------- --------
Wyrmling (Any)                                 Y        Y
Harpy                                               Y        Y
Gargoyle                                           Y        Y
Minotaur                                  Y        Y        Y
Basilisk                                                        Y
Drider                                      Y        Y        Y
Manticore                                                     Y
Drow Warrior                            Y        Y        Y
Lizardfolk Whipmaster               Y        Y        Y
Kobold Commando                    Y        Y        Y
Dire Tiger                                                     Y
Medusa                                               Y        Y
Mindflayer                                           Y        Y
Epic Harpy                                           Y        Y
Epic Gargoyle                                      Y        Y
Epic Minotaur                              Y        Y        Y
Epic Basilisk                                                   Y
Epic Drider                                  Y        Y        Y
Epic Manticore                                                 Y
Epic Drow Warrior                        Y        Y        Y
Epic Lizardfolk Whipmaster            Y        Y        Y
Epic Kobold Commando                 Y        Y        Y
Risen Lord                                     Y        Y        Y
Vampire                                                  Y        Y
Spectre                                                            Y
Azer Chieftain                                Y        Y        Y
Rakshasa                                       Y        Y        Y
Death Slaad Lord                                               Y
Stone Golem                                                     Y
Demonflesh Golem                                            Y
Iron Golem                                              Y        Y
Dragon (Any)                                                     Y


Воть, таблица по которой видно какие формы получают бонусы от надетых вещей. Доспехов, оружия и остальных вещей.

This post has been edited by Габи: 16:53, 28 November 2005


--------------------
Нюб аристократ
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 Sentinel
post 17:50, 28 November 2005
Post #18


Fallen Elven Paladin

Group: DMs & Developers
Posts: 3.447
Joined: 24 Mar 2004
From: иев
Member No.: 414


Класс: Paladin
Направленность: Законопослушный добрый
Раса: Светлый эльф



Ракшаса - неплохой антимаг, при правильной постановке вопроса. Вампир - так себе, его имуны ничего не стоят на Сиале... его любой файтер изнасилует без особых проблем.


--------------------

Уже шаман, тем более могу настучать в бубен :).


Хорошие манеры можно заменить только быстрыми рефлексами.


'Feel the fire's burning wrath. Feel its need to destroy. Draw the flame into you, draw in its power, its heat, its life. Now visualise your enemy, and unleash the fiery death upon them. Watch as they wither and char in the flames. Now again, practice, until it comes with no thought. Battle requires reflex, not thought'
--Durizal, the Teacher of Forbidden Lore.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 Teranozavr_Rex
post 17:54, 28 November 2005
Post #19


Сын Хаоса

Group: Members
Posts: 1.880
Joined: 23 Apr 2005
Member No.: 1.511


Класс: Arcane Archer
Направленность: Хаотичный добрый
Раса: Темный эльф



впрос на засыпку если всётаки фокусироваться на одном полиморфе и я смогу получиться скажем 55 аб для голема или нежити ... я на Сиале буду что то стоить или сразу забить...

как пока секрет чесноговоря еще пробовать надо пока только идейка есть...


--------------------
Мои посты - необязательны для прочтения и не рекомендуются людям со слабым зрением и неустойчивой психикой!
Утверждаю Divine

Все что нужно для триумфа зла это что бы добрые люди ничего не делали

Все в этом мире относительно...

Для меня ты осталась тем кем была и так теперь будет вечно ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 Fly
post 18:00, 28 November 2005
Post #20


Баронет

Group: Validating
Posts: 522
Joined: 4 Oct 2004
From: иев
Member No.: 984


Класс: Bard
Направленность: Нейтральный злой
Раса: Человек



Создавай, играй, пробуй... Ток синего, я тебя умоляю, шифтер и так дохлик, а если красного создашь... biggrin.gif laugh.gif К старости мож и раскачаешь...


--------------------
<span style='color:blue'> Here we are. Come to be kings... (с) Queen</span>




Go to the top of the page
 
+Quote Post
 Teranozavr_Rex
post 18:01, 28 November 2005
Post #21


Сын Хаоса

Group: Members
Posts: 1.880
Joined: 23 Apr 2005
Member No.: 1.511


Класс: Arcane Archer
Направленность: Хаотичный добрый
Раса: Темный эльф



Цитата(Fly @ 19:00, 28 November 2005)
Создавай, играй, пробуй... Ток синего, я тебя умоляю, шифтер и так дохлик, а если красного создашь... biggrin.gif laugh.gif К старости мож и раскачаешь...

гы так я сказал что я дохлого создавать небуду ...
надоело дохлыми играть))


--------------------
Мои посты - необязательны для прочтения и не рекомендуются людям со слабым зрением и неустойчивой психикой!
Утверждаю Divine

Все что нужно для триумфа зла это что бы добрые люди ничего не делали

Все в этом мире относительно...

Для меня ты осталась тем кем была и так теперь будет вечно ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 hhhmmmn
post 19:27, 28 November 2005
Post #22


Младший барон

Group: Members
Posts: 1.040
Joined: 6 Sep 2005
Member No.: 1.892


Класс: Monk
Направленность: Законопослушный нейтральный
Раса: Темный эльф



я тока одного не пойму: что значит сфокусироватся на големе???
ты берешь форму конструктора, больше ты не можешь сфокусироватся на нем, все статы (сила тело ловкость) в независимости от твоих базовых переделываются (даже если базовые выше) и все. голем получается весьма однозначен... тока шмот, передаваемость которого форме не внушает надежды
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 Толай ''Горн''
post 20:55, 28 November 2005
Post #23


Младший баронет

Group: Banned
Posts: 356
Joined: 14 Sep 2005
Member No.: 1.902


Класс: Bard
Направленность: Истино нейтральный
Раса: Орк



Цитата(Sentinel @ 18:50, 28 November 2005)
Ракшаса - неплохой антимаг, при правильной постановке вопроса.

Когда я был молодой и глупый я долго мечтал прокачать веапон мастера на посох и шифтера на ракшасу.....
Жестокая реальность меня остудила -у ракшаса магический посох а не боевой sad.gif


--------------------

Go to the top of the page
 
+Quote Post
 Ник
post 05:10, 29 November 2005
Post #24


Оруженосец

Group: Members
Posts: 59
Joined: 23 Nov 2005
Member No.: 2.085


Класс: Sorcerer
Направленность: Законопослушный добрый
Раса: Человек



Еще есть на шифтере неплохой билдик. Шифтер\ДД , форма лич на косу, резист от лича +15 и ДДшный, в итоге получается почти бессмертный чел. Ну и всякие имуны к критам от андеда.


--------------------
Победа - это отсутствие страха перед поражением.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 Distrex
post 09:21, 29 November 2005
Post #25


Рыцарь

Group: Members
Posts: 224
Joined: 14 Feb 2005
From: Тверь
Member No.: 1.330


Класс: Druid
Направленность: Нейтральный добрый
Раса: Человек



Только помоему такой андед простым хилом на раз убивается.
А если прикинуть сколько клиров на Сиале бегает.
smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 Teranozavr_Rex
post 10:04, 29 November 2005
Post #26


Сын Хаоса

Group: Members
Posts: 1.880
Joined: 23 Apr 2005
Member No.: 1.511


Класс: Arcane Archer
Направленность: Хаотичный добрый
Раса: Темный эльф



вчера тестил получил максимум ну скажем 50 аб при 60-70 ас нежити с косой голема делать безтолка ...((( там только с мунком мона делать...


--------------------
Мои посты - необязательны для прочтения и не рекомендуются людям со слабым зрением и неустойчивой психикой!
Утверждаю Divine

Все что нужно для триумфа зла это что бы добрые люди ничего не делали

Все в этом мире относительно...

Для меня ты осталась тем кем была и так теперь будет вечно ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 Sauron
post 10:58, 29 November 2005
Post #27


Баронет

Group: Members
Posts: 651
Joined: 12 Nov 2003
Member No.: 150


Класс: Barbarian
Направленность: Хаотичный добрый
Раса: Человек



УУУ ребятки, спасибо вам огромное, а ято еще у Хозяйки вчера всю ночь допытовался как мне демиличем стать, а вы мне все расказали rolleyes.gif Все, качаю шифтера/дд на лича smile.gif


--------------------
Все пройдет. Даже это.
Г. ф.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 Ник
post 11:01, 29 November 2005
Post #28


Оруженосец

Group: Members
Posts: 59
Joined: 23 Nov 2005
Member No.: 2.085


Класс: Sorcerer
Направленность: Законопослушный добрый
Раса: Человек



7друй\11шифтер\22ДД , дерзай wink.gif


--------------------
Победа - это отсутствие страха перед поражением.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 Ирбис
post 11:35, 29 November 2005
Post #29


Баронет

Group: Members
Posts: 455
Joined: 16 Jun 2004
Member No.: 640


Класс: Cleric
Направленность: Законопослушный добрый
Раса: Человек



Это не мое. Следы информации теряются в туманной дали... smile.gif

......
Дополнение по Шифтеру. Для облегчения выбора форм.

Updated with two fixes:

Non-Epic Shifter Details

Greater Wildshape I (Wyrmling)
All merge Armor and Items.

Red (Dragon)
Str: 16, Dex: -, Con: 15
THP: +15/AC +5
True Seeing, Immunity: Paralysis
Immunity Increased: Fire 100%, Immunity Decreased: Cold 50%
Fire Cloud: DC 15+½ Shifter levels, Reflex save

Blue (Dragon)
Str: 15, Dex: -, Con: 15
THP: +15/AC +5
True Seeing, Immunity: Paralysis
Immunity Increased: Electricity 100%
Lightning Cloud: DC 15+½ Shifter levels, Reflex save

Black (Dragon)
Str: 15, Dex: 17, Con: -
THP: +15/AC 18
True Seeing, Immunity: Paralysis
Immunity Increased: Acid 100%
Acid Cloud: DC 15+½ Shifter levels, Reflex save

White (Dragon)
Str: 15, Dex: 17, Con: -
THP: +15/AC 18
True Seeing, Immunity: Paralysis
Immunity Increased: Cold 100%, Immunity Decreased: Fire 50%
Cold Cloud: DC 15+½ Shifter levels, Reflex save

Green (Dragon)
Str: 15, Dex: - Con: 16
THP: +15/AC +5
True Seeing, Immunity: Paralysis
Immunity Increased: Acid 100%
Chlorine Gas Cloud (Acid): DC 15+½ Shifter levels, Reflex save

Greater Wildshape II

Harpy (Magical Beast)
Str: 18, Dex: 18, Con:-
THP: +20/AC 22
Merge Armor, Merge Items
Captivating Song: DC 14+1/3 Shifter levels, Will save

Gargoyle (Magical Beast)
Str: -, Dex: 18, Con: 18
THP: +20/AC 22
Merge Armor, Merge Items
Damage Reduction 15/+1

Minotaur (Monstrous)
Str: 19, Dex: -, Con: 17
THP: +25/AC +6
Merge Armor, Merge Items, Merge Weapon
Battleaxe +1

Greater Wildshape III

Basilisk (Magical Beast)
Str: 16, Dex: -, Con: -
THP: +30/AC +10
Merge Armor ONLY
Petrification Gaze: DC 12+½ Shifter levels, Fortitude save

Drider (Aberration)
Str: 16, Dex: 16, Con: 15
THP: +20/AC 21
Merge Armor, Merge Items, Merge Weapon
Spell Resistance 14, Freedom of Movement
Darkness
Drider Spear +2
(+2 Discipline, OnHit Poison: DC 16 1d2 Strength)

Manticore (Magical Beast)
Str: 20, Dex: 19, Con: 15
THP: +30/AC 21
Merge Armor ONLY
Hurl Spikes: ½ Shifter levels, Maximum 5

Humanoid Shape

Drow Warrior(Elf)
Str: 18, Dex: 21, Con: (-2)
THP: +30/AC 23
Merge Armor, Merge Items, Merge Weapon
Spell Resistance 26
Darkness
Venomblade +3
(OnHit Poison: DC 16 1d2 Strength, +2 Improved Saving Throw vs Poison)

Lizardfolk Whipmaster (Reptilian)
Str: 16, Dex: 20, Con:-
THP: +35/AC 24
Merge Armor, Merge Items, Merge Weapon
Damage Reduction 5/+1, Damage Resistance: Acid 5/-
Immunity: Poison, Saving Throw Bonus Universal: +2
Bonus Feat: Ambidexterity
Freedom of Movement, +10 Discipline, +4 Listen
Shocking Whip +3 (Uses Dex for AB)
(Bonus Feat: Disarm (Whip), 1d6 Electrical Damage, OnHit Stun: DC 22 10%/ 4 Rounds)

Kobold Commando (Reptilian)
Str: -, Dex: 22, Con: -
THP: +10/AC 26
Merge Armor, Merge Items, Merge Weapon
Freedom of Movement
Bonus Feats: Darkvision, Dodge, Use Poison
+10 Hide and Move Silently, +5 Listen and Spot, +7 Open Lock and Set Trap, +10 Tumble
Commando Sword +3
(Bonus Feats: Hide in Plain Sight, Sneak Attack (2d6), Weapon Finesse, OnHit Poison: DC 18 1d2 Strength)

Greater Wildshape IV

Dire Tiger (Animal)
Str: 27, Dex: 17, Con: 15
THP: +60/AC 21
Merge Armor ONLY
None

Medusa (Monstrous)
Str: 19, Dex: 19, Con: -
THP: +35/AC 24
Merge Armor, Merge Items
Medusa Snakes: OnHit Poison: DC 14
Petrification Gaze: DC 12+½ Shifter levels, Fortitude save

Mind Flayer (Aberration)
Str: -, Dex: 19, Con: -, Int: +8, Wis: +2
THP: +30/AC 21
Merge Armor, Merge Items
Spell Resistance 24, Immunity: Mind-Affecting Spells
Bonus Feat: Darkvision, Dodge, +6 Listen and Spot
Weapon Enhancement +2
Psionic Inertial Barrier: 10/+5, 1 round per level
Mind Blast: DC 15+Wis modifier+½ Shifter levels over 10, Will save, Magical Damage

Epic Shifter Details

Greater Wildshape II, Improved forms (Level 13)

Harpy (Magical Beast)
Str: 20, Dex: -, Con: 20
THP: +40/AC +11
Merge Armor, Merge Items
Captivating Song: DC 14+1/3 Shifter levels, Will save

Gargoyle (Magical Beast)
Str: 20, Dex: 20, Con: -
THP: +60/AC 27
Merge Armor, Merge Items
NO Damage Reduction (???) (Creature hide x2_it_egarprop MISSING) будет добавлено Дамаг редукшен в 1.62.

Minotaur (Monstrous)
Str: 22, Dex: -, Con: 20
THP: +50/AC +10
Merge Armor, Merge Items, Merge Weapon
Epic Minotaur Axe +3
(Bonus Feats: Weapon Proficiency: Martial, Knockdown, 1d6 Fire Damage)

Greater Wildshape III, Improved forms (Level 15)

Basilisk (Magical Beast)
Str: 17, Dex: 17, Con: -
THP: +60/AC 23
Merge Armor ONLY
Petrification Gaze: DC 12+½ Shifter levels, Fortitude save

Drider (Aberration)
Str: 19, Dex: 17, Con: 18
THP: +60/AC 25
Merge Armor, Merge Items, Merge Weapon
Spell Resistance 18, Damage Reduction 5/+20
Freedom of Movement, +8 Hide and Move Silently
Darkness, Magic Missile
Drider Spear +5
(Bonus Feat: Cleave, +6 Discipline, OnHit Poison: DC 20 1d2 Strength)

Manticore (Magical Beast)
Str: 20, Dex: 19, Con: -
THP: +60/AC 30
Merge Armor ONLY
Damage Reduction 5/+20, Bonus Feat: Power Attack
Hurl Spikes: ½ Shifter levels, Maximum 5

Humanoid Shape, Improved forms (Level 17)

Drow Warrior (Elf)
Str: 22, Dex: 24, Con: (-2)
THP: +60/AC 30
Merge Armor, Merge Items, Merge Weapon
Spell Resistance 30
Bonus Feats: Cleave, Dodge, Darkvision, Improved Evasion
Drow Frozen Blade +6
(OnHit Freeze: Slow Attacker, DC 10+(Casterlevel), [Level 15], 2d4 Cold Damage)

Lizardfolk Whipmaster (Reptilian)
Str: 21, Dex: 20, Con: -
THP: +75/AC 27
Merge Armor, Merge Items, Merge Weapon
Damage Reduction 15/+5, Damage Resistance: Acid 15/-
Immunity: Poison, Improved Saving Throws Universal: +4
Bonus Feats: Ambidexterity, Weapon Finesse, Whirlwind Attack
Freedom of Movement, +15 Discipline, +8 Listen
Epic Shocking Whip +5 (Uses Dex for AB)
(Bonus Feat: Disarm (Whip), 2d8 Electrical Damage, OnHit Stun: DC 26 10%/ 4 Rounds)

Kobold Commando (Reptilian)
Str: -, Dex: 25, Con: -
THP: +70/AC 30
Merge Armor, Merge Items, Merge Weapon
Freedom of Movement
Bonus Feats: Darkvision, Dodge, Use Poison
+10 Hide and Move Silently, +5 Listen and Spot, +7 Open Lock and Set Trap, +10 Tumble
Kobold Commando Sword +6
(Bonus Feats: Hide in Plain Sight, Improved Evasion, Sneak Attack (5d6), Weapon Finesse, 2d6 Massive Criticals, 2d4 Acid Damage, OnHit Poison: DC 24 1d2 Dexterity)

Epic Shifter Feats Details

Undead Shape

Risen Lord
Str: 21, Dex: -, Con: 19
THP: +60/AC +13
Merge Armor, Merge Items, Merge Weapon
Spell Resistance 20, Damage Reduction 15/+3
Damage Immunities: Slashing 50%, Piercing 50%
Immunities: Critical Hits, Death Magic, Disease, Level/Ability Drain, Mind-Affecting Spells, Paralysis, Poison, Sneak Attack
Risen Lord Scythe +5
(Bonus Feats: Cleave, Whirlwind Attack, Vampiric Regeneration +2)

Vampire
Str: 18, Dex: 20, Con: -
THP + 30/AC 28
Merge Armor, Merge Items
Regeneration +5, Damage Reduction 15/+1
Damage Resistances: Cold 20/-, Electricity 20/-
Immunities: Critical Hits, Death Magic, Disease, Level/Ability Drain, Mind-Affecting Spells, Paralysis, Poison, Sneak Attack
Weapon Enhancement +5
Vampire Bite: OnHit Level Drain 2: DC 30
Domination Gaze

Spectre
Str: 16, Dex: 22, Con: -
THP +40/AC 31
Merge Armor ONLY
Damage Reduction 15/+4, Turn Resistance: +2
Damage Resistances: Cold 5/-, Electricity 5/-
Immunity Decreased: Divine 25%
Immunities: Critical Hits, Death Magic, Disease, Level/Ability Drain, Mind-Affecting Spells, Paralysis, Poison, Sneak Attack, Knockdown
Bonus Feats: Darkvision, Improved Evasion
+15 Hide and Move Silently
Shadow Attack, Invisibility

Outsider Shape (Wisdom 25)

Azer Chieftain
Str: 20, Dex: -, Con: 21
THP +50/AC +13
Merge Armor, Merge Items, Merge Weapon
Spell Resistance 12, Immunity Increased: Fire 100%
Immunity Decreased: Cold 50%
Burning Hands, Fire Stream
Azer Flaming Waraxe +5
(Bonus Feats: Cleave, Knockdown, Power Attack, 2d4 Fire Damage)

Rakshasa
Str: 17, Dex: 20, Con: -
THP +30/AC 27
Merge Armor, Merge Items, Merge Weapon
Damage Reduction 15/+5, Immunity: Level 8 and Lower Spells
+15 Spellcraft, +11 Move Silently, +10 Hide and Spot, +5 Discipline
Dispel, Ice Storm, Mestil’s Acid Breath
Rakshasa Staff +5
(Bonus Feats: Dodge, Knockdown, True Seeing, Improved Saving Throws Universal: +2, 1d10 Fire Damage)

Death Slaad Lord
Str: 22, Dex: 19, Con: 18
THP +70/AC 30
Merge Armor ONLY
Regeneration +5, Immunity: Fear
Damage Reduction 10/+5
Damage Resistances: Acid 10/-, Cold 10/-, Electricity 10/-, Fire 10/-, Sonic 10/-
Bonus Feats: Cleave, Power Attack
Chaos Spittle

Construct Shape (Wisdom 27)

Stone Golem
Str: 31, Dex: -, Con: -
THP +90/AC +13
Merge Armor ONLY
Spell Resistance 22, Damage Reduction 15/+3
Damage Immunities: Piercing 50%, Slashing 50%
Immunity Decreased: Acid 50%
Immunities: Critical Hits, Death Magic, Disease, Level/Ability Drain, Mind-Affecting Spells, Paralysis, Poison, Sneak Attack
Hurl Rocks

Demonflesh Golem
Str: 29, Dex: -, Con: -
THP +90/AC +13
Merge Armor ONLY
Spell Resistance 22, Damage Reduction 30/+3
Immunity Increased: Electricity 100%
Damage Resistances: Acid 20/-, Cold 20/-, Fire 20/-
Immunities: Critical Hits, Death Magic, Disease, Level/Ability Drain, Mind-Affecting Spells, Paralysis, Poison, Sneak Attack

Iron Golem
Str: 33, Dex: -, Con: -
THP +90/ AC +13
Merge Armor, Merge Items
Spell Resistance 26, Damage Reduction 20/+4
Immunity Increased: Electricity 90%
Immunity Decreased: Fire 50%
Immunities: Critical Hits, Death Magic, Disease, Level/Ability Drain, Mind-Affecting Spells, Paralysis, Poison, Sneak Attack
Bonus Feats: Knockdown, Power Attack
Poison Gas

Dragon Shape (Wisdom 30)
Red, Blue, and Green all have the same stats and bonuses, only the Breath Weapons differ

Ancient Dragon
Str: 48, Dex: 36, Con: 32
THP +100/AC 43
Merge Armor ONLY
True Seeing, Spell Resistance 20, Damage Reduction 5/+1
Immunity Increased: Fire 100%, Immunity Decreased: Cold: 50%
Immunities: Mind-Affecting Spells, Paralysis, Sneak Attack
Breath Weapon, Fire/Lightning/Gas


1. How is Dragon breath attack DC calculated?
2. How is Dragon breath attack damage calculated?
3. How is Green Dragon breath Ability damage calculated?

SL = Shifter Level
DL = Druid Level
X is equal to 2 for each 3 levels above level 4 (add shifter and druid levels for this).
A level 40 druid/shifter will have an X of 24 (40 - 4 = 36 ; 36 / 3 = 12 ; 12 x 2 = 24). Therefore, his firebreath will be 24d10 damage.
Must have at least 10shifter levels or get a -4 Penalty to X. A pure druid will get a penalty of -4, so his firebreath will "only" do 20d10 damage.

DC for both pure druids and druid/shifters is 15 + (half your druid levels and shifter levels combined)... I'm not sure if a -4DC penalty is here too without 10shifter levels.

Ancient Red Dragon Breath Weapon, Fire Firebreath is Xd10, Dragon breath DC is 15+((SL+DL)/2).

Ancient Blue Dragon Breath Weapon, Lightning Lightning is Xd8, Dragon breath DC is 15+((SL+DL)/2).

Ancient Green Dragon Breath Weapon, Gas Acid/Poison is Xd6, Dragon breath DC is 15+((SL+DL)/2).

....


--------------------
Дай бог мне силы, чтобы справиться с тем, что я могу изменить,
мужества, чтобы принять то, что изменить не могу
и мудрости, чтобы отличить одно от другого.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 Ирбис
post 11:37, 29 November 2005
Post #30


Баронет

Group: Members
Posts: 455
Joined: 16 Jun 2004
Member No.: 640


Класс: Cleric
Направленность: Законопослушный добрый
Раса: Человек



Which tertiary class abilities transfer to Shapes?

1 Barbarian

Abilities which apply to all Shapes:
Rage, Barbarian Fast Movement, Uncanny Dodge, Damage Reduction
Abilities which do not transfer:
(None)

2 Bard

Abilities which apply to all Shapes:
Bardic Knowledge, Bardic Music
Abilities which do not transfer:
Arcane Spellcasting

3 Cleric

Abilities which apply to all Shapes:
Turn Undead, summoning Domain Powers
Abilities which do not transfer:
Divine Spellcasting, Spontaneous Cast, bonus spell Domain Powers

4 Druid

Abilities which apply to all Shapes:
Animal Companion, Nature Sense, Woodland Stride, Trackless Step, Resist
Nature's Lure, Wild Shape, Venom Immunity, Elemental Shape, Dragon Shape
(merged with the Shifter Dragon Shape)
Abilities which do not transfer:
Divine Spellcasting

5 Fighter

Abilities which apply to all Shapes:
Weapon Specialization (if the Shape uses the Specialized weapon)
Abilities which do not transfer:
(None)

6 Monk

Unarmed Attack - Unarmed Shapes use the Monk Unarmed BAB chart (an additional
attack each 3 levels, versus 5 for other classes). Shapes that
use a weapon do not. Monk unarmed damage is not.
Wisdom AC bonus - Yes. With 30 WS (to attain Dragon Shape), that's
a whopping +10 to AC for a single level of Monk. Sweet!
Abilities which apply to all Shapes:
Cleave, Evasion, Monk Speed, Deflect Arrows @CHECK, Still Mind, Purity Of
Body, Knockdown, Improved Knockdown, Wholeness Of Body, Improved Evasion,
Diamond Body, Diamond Soul, Empty Body, Perfect Self
Abilities which apply to unarmed Shapes only:
Improved Unarmed Strike, Flurry Of Blows, Stunning Fist, Ki Strike, Quivering
Palm
Abilities which do not transfer:
(None)

7 Paladin

Abilities which apply to all Shapes:
Divine Grace, Divine Health, Lay On Hands, Aura Of Courage, Smite Evil, Turn
Undead, Remove Disease
Abilities which do not transfer:
Divine Spellcasting

8 Ranger

Abilities which apply to all Shapes:
Ambidexterity/Two-Weapon Fighting/Improved Two Weapon Fighting (not that it
will do you any good, since none of your Shapes is a Two-Weapon fighter),
Trackless Step, Favored Enemy, Animal Companion (replaces your Druid Animal
Companion, however; you can't have two)
Abilities which do not transfer:
Divine Spellcasting

9 Rogue

Abilities which apply to all Shapes:
Sneak Attack, Evasion, Uncanny Dodge, Crippling Strike, Opportunist, Skill
Mastery, Slippery Mind, Improved Evasion, Defensive Roll
Abilities which do not transfer:
(None)

10 Sorcerer

Abilities which apply to all Shapes:
Summon Familiar
Abilities which do not transfer:
Arcane Spellcasting, Metamagic Feats

11 Wizard

Abilities which apply to all Shapes:
Summon Familiar
Abilities which do not transfer:
Arcane Spellcasting, Metamagic Feats

12 Arcane Archer

The Druid/Shifter/Arcane Archer combination is not possible.

13 Assassin

Abilities which apply to all Shapes:
Death Attack, Uncanny Dodge, Poison Resist, Assassin Bonus Spells
Abilities which do not transfer:
(None)

14 Blackguard

Abilities which apply to all Shapes:
Smite Good, Dark Blessing, Turn Undead, Create Undead, Sneak Attack (and it
does stack with Kobold Commando's Sneak Attack), Summon Fiend, Blackguard
Bonus Spells
Abilities which do not transfer:
(None)

15 Champion Of Torm

Abilities which apply to all Shapes:
Lay On Hands, Sacred Defense, Smite Evil, Divine Wrath
Abilities which do not transfer:
(None)

16 Dwarven Defender

Abilities which apply to all Shapes:
Defensive Stance, Defensive Awareness, Damage Reduction
Abilities which do not transfer:
(None)

17 Harper Scout

Abilities which apply to all Shapes:
Harper Knowledge, Favored Enemy, Deneir's Eye, Tymora's Smile, Lliira's
Heart, Harper Scout Bonus Spells, Craft Harper Item
Abilities which do not transfer:
(None)

18 Pale Master

The Druid/Shifter/Pale Master combination is not possible.

19 Red Dragon Disciple

The Druid/Shifter/Red Dragon Disciple combination is not possible.

20 Shadowdancer

Abilities which apply to all Shapes:
Hide In Plain Sight, Uncanny Dodge, Darkvision, Evasion, Shadow Daze, Summon
Shadow, Shadow Evade, Defensive Roll, Slippery Mind, Improved Evasion
Abilities which do not transfer:
(None)

21 Weapon Master

Abilities which apply to all Shapes:
Ki Damage
Abilities which transfer only to Drider, and only if Weapon Of Choice is spear:
Weapon Of Choice, Increased [Critical] Multiplier, Superior Weapon Focus, Ki
Critical
Abilities which do not transfer:
(None)


--------------------
Дай бог мне силы, чтобы справиться с тем, что я могу изменить,
мужества, чтобы принять то, что изменить не могу
и мудрости, чтобы отличить одно от другого.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
4 User(s) are reading this topic (4 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



Lo-Fi Version Time is now: 18 August 2025 - 06:28